Hoppträning för Christina

Idag hopptränade jag för Christina, också 3 till var med. Bara stora hästar, förutom jag & Julia. Haha ;)
Men inga problem överhuvudtaget blev det!

Julia var rent ut sagt helt fantastisk idag, men lite på tårna i början. Julia var mjuk och fin och jobbade riktigt bra i form i alla gångarterna, haha hon var lite pigg i början så hon tog några bockningar när vi började galoppera, endast för att jävlas med mig. Men jag fick snabbt kontrollen tillbaka och Julia var tillbaka på alla fyra igen, tillbaka till formen och arbetet.

Vi började med att skritta över bommar och flytta för skänkeln och sådant, Julia blev lite virrig i början, men så snabbt jag förtydlat hjälperna så gick hon bra sidvärtes och så.

I traven sedan var hon mjuk och tog stora kliv över bommarna och hoppade med god marginal över de små hindrena med bommar efter.
Christina la sedan upp till en två kombination med tre galoppsprång emellan för Julia, två för de stora, på ungefär 70 cm.
Julia blev jättepigg och glad och var riktigt energisk och jag fick fram henne riktigt bra faktiskt, Julia hoppade med fina språng och hon var verkligen superduktig!
Sedan höjde hon hindrena till 90 cm (det har vi aldrig hoppat förut tsm), och Julia var grymt duktig och hoppade med god marginal och fina språng över de två oxrarna! Hon tyckte det var så jäkla roligt! Örona var spetsade framåt hela tiden!

Är supernöjd över lilla Julia, kärlek på ponny!! ♥

Ha det bra,
 

Kommentarer

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0