Julia ♥

Red Julia också igår. Riktigt fin blev hon i slutet faktiskt!

Tydligen så var det någonting bakom hinderskyddet som Julia tyckte var lite scary, men efter att hon fått koncentrerat sig på sin sak så strunta hon fullständigt i den. Då började hon jobba i en fin form och jag finslipade idag också på att få igång bakbenen, vilket ändå gick hyfsat bra. Vi tränar också på öppna & sluta och sånt som bara blir bättre för varje dag, vilket känns riktigt gött. I galoppen också jobbade hon bra i form och det gick att samla och att länga henne och hon använde bakbenen bra. Jag fattade sedan galopp från skritt i båda varven, vilket gick jättebra, kändes toppen.

Och efter att travat av henne i låg fin form så kom jag och tänka på, hur himla mkt jag & Julia har utvecklats tillsammans, sedan jag fick henne - den 20 september 2009.
Då kunde hon knappats inte göra någonting, hon hade ingen vidare stadig form, hon slängtravade före galoppen, ja det var mkt som inte stod rätt till. Dessutom hade hon säkert inte hoppat högre än 60 cm,
förvisso har vi inte hoppat högre än 80, men jag är ändå supernöjd över henne.
Och hon tycker det är så himla kul!
Nu så kan Julia mkt mer än då.
Julia har försökt så himla mkt, det är därför hon har utvecklats så, och det är nog det som jag är mest glad över med våran tid vi haft nu, och jag hoppas verkligen att vi kan fortsätta att ha kvar denna underbara ponny, för jag älskar henne verkligen, och det kommer jag alltid att göra <3

Tack Fröken Julie för att du finns. ♥ 

 Bild från i vintras

Kram Emma & Julia


Kommentarer

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0