låt henne inte tänka!!!!

Hahaha, ni kanske såg min överskrift?
Det är precis vad jag jobbar med nu, att inte låta henne tänka på vad hon skall göra.
Jag jobbar med 8:or, Serpentiner, Volter hit och dit, Rätt upp, Snett igenom osv..
Jag hinner knappast tänka själv så antagligen gör inte hon det heller!

Men äntligen idag, fick jag igång galoppen!
Det blev lite slängtrav innan men det går faktiskt framåt!

Jag tog också fram ett par bommar, som hon i början var lite rädd för, men som hon senare glatt gick över när Julia gick framför henne.. :)

Det är en lång väg kvar, men det går med stormsteg framåt,

Amelie



Kommentarer
Postat av: Helen

Hej skönt att ni kommit igång=)det kommer fort att gå frammåt nu=) hon behöver bara få tillaka lite styrka..Hemma var hon inte rädd för bommar och fixade galoppfattning direkt både höger och vänster så det kommer fort tillbaka ska du se..

2010-04-05 @ 00:43:23
Postat av: Gittan

Ja du lilla gumman....nu bygger vi upp Din lilla häst från grunden. Mycket muskeljobb men på en enkel nivå så att hon kommer igång på rätt sätt. Du är jätteduktig med henne och tar det så lugnt och fint. Hon kommer igång mer och mer för varje ridpass och är ju inte rädd för någonting egentligen men blir lite fundersam ibland men du visar henne att det inte finns något som hon behöver fundera på. Tycker att allt känns jättebra nu!

2010-04-05 @ 10:49:53

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0