stormattack!

Hejsan allesammans, det blåser nästan storm!
Iallafall startade min dag med att min storebror kom hem, och han gick sedan ut med min pappa för att greja lite.
Jag åt lite frukost, duschade och grejade lite. Killen som ska ta ensilage på våra gärden kom och plöjde och han sparade en sommarhage till Carisma och hästen Emma kommer ha :)
Sen åkte jag, broshi och mamma ner till överby för att köpa ett shabrak och present till Emma :)
Jag köpte en padd, eller en shabrakpadd. Det är svårt att förklara! Bild bevis:

Ja, en sådan blev det, fast en svart med vit text då.. det var rea på den, den kostar ca 800 innan men nu kostade den endast 395:-! Otroligt tänkte jag och köpte den :)
Det finns inga grejer att sätta fast den i sadeln med, men det är ''anti glid'' eller något sådant. plus att det är en padd vid manken, (ni kan se det på bilden).
Jag köpte också en mjuk rotborste, som jag gillar jätte mycket också :)
Även alltså presenter till Emma... Det är så jobbigt för jag kan inte säga det, för då tittar hon säkert på det innan, men jag kan säga det imorgon eller på måndag! :) Om hon inte gör det själv.

Efter besöket på Granngården så åkte vi alla i min familj på kalas :) Det var Mia som fyllde år samma dag som Emma, i torsdags alltså :) Det var kul, det måste jag säga :)

Men vi åkte hem och så åkte vid till stallet :) Jag red inte idag, men jag skall rida imorgon!

På måndag far det iväg för Emma att provrida en häst i Göteborg, :) Jag skall antagligen med, hennes mamma sa att det var okej och jag hade pratat med Emma innan :)

Hoppas ni får en jätte bra kväll så hörs vi imorgon


/amelie

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh, vilken ponny mamma hittade eller??

Ska bli jäkla kul! :D

2010-04-17 @ 21:12:43

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0