Svar till Melody-Madonna

Hej Melody-Madonna!

Jag kan svara på dina frågor,
först så är Julia (elr Fröken Julie som hon faktiskt heter) ca 145 cm, hon är inte slutmätt.
Julia är 8 år gammal.
Jag vill helst inrikta mig & Julia på dressyr och fälttävlan. Men med fälttävlan så kommer det nog att bli aktuellt till sommaren. Hoppning intresserar mig inte så mkt.
Och ja, Amelie & Jag är bästa kompisar, vilket vi har varit i ca 6-7 år.

Jag med Julia använder mkt serpentiner, volter, skänkelvikningar, öppnor, slutor och mkt sådant, åttor och "varvbyten". Det är viktigt att göra halvhalter och att få fram hästen och få aktiva kvicka bakben. När bakbenen är igång, så kommer också formen av sig själv.
Övergångar, är också någonting som är väldigt viktigt tycker jag, ett till exempel är att träna på att trava kanske 10 steg, fatta sedan galopp och galoppera samlat 5 språng eller liknande. Det kan man göra i alla gångarter. Sedan också att korta och länga steget.
Detta kan du också göra när du rider ut och i genomsnitt hela tiden.
Lösgörande över hinder och bommar sitter aldrig fel heller.

Så hoppas jag med att du fick svar på det du ville. :)

Ha det bra,

Kommentarer

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0