Bästaste ponny ♥

Vi red på lektion för Annelie först, och jag måste ju bara berätta hur det gick!
Amelie red först med Carisma vid kvart i fem, sen var det jag och Julia vid kvart i sex. :)
Julia hade visst haft väldigt skoj i hagen och var lerig på genomsnitt hela sig! Så jag fick typ stå i en timme och borsta och spola av henne, då var hon i alla fall renare. Haha, ponnysar asså ;D


Sen när jag skulle rida så var Julia rent ut sagt helt underbar! Annelie var skitbra och förklarade superbra! Hon berömde också när det blev rätt. Vilket var toppen!


Vi började med att träna på att göra öppna & sluta undan vänster skänkel, Julia förstod inte i början, men efter ett tag så gjorde hon rätt bra ifrån sig och flyttade undan skänkeln rätt bra. Annelie sa att jag skulle lägga fram inre skänkel och "knacka" lite på sidan av henne om hon inte lyssna. Och forma henne runt skänkeln, sedan också ha stadigt tygeltag och alltid ha kontakt med munnen.

I traven sedan så skötte Julia sig jättebra! :) Här tränade vi på att få fram Julia mer, få aktivare kvickare bakben och att hon skulle bli lite mer "uppåt" i framdelen. För att få det så gjorde jag samma här med ben och sånt och gjorde mkt halvhalter, luta mig bakåt och änna puscha fram henne, men endå höll kvar kontakten med henne! Och det blev precis som vi ville ha det! Julia lyfte härligt på benen och ökade traven och höjde framdelen och var aktiv i hela kroppen, i en underbar stark form! Vi svävade nästan fram!! Så underbart det var asså, om och om igen så gjorde vi den "ökade traven", kanske inte helt perfekt, men nästan, den känslan vid det tillfället då, den var oslagbar helt enkelt! Efter det satt jag med ett leende på läpparna resten av lektionen!

Sedan, efter att fått henne att andas lite så var det dags för galoppen, Julia fjantade sig lite och skuttade runt lite, men jag fick snabbt tillbaka kontrollen och vi gjorde samma här, halvhalter, aktiva bakben och mer pusching i ben och fram! Och likadant här, så svävade vi fram! Helt underbart!
Jag blev bara skitnöjd över Julia, kärlek på världens bästaste plutt ♥

Ett till Annelie också, som verkligen är en av de bästa tränare jag tränat för! Tack Annelie!

Kram från Emma


Kommentarer

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0