dålig dag för att...

det regnade!
usch säger jag bara. usch usch usch.
plus att carisma var surig, hungrig och brunstar!
jag tänkte rida men hon gick runt i skänkelvikning och slog jätte mycket med frambenen.
fråga inte varför, det är carisma vi pratar om.
iallafall så hämtade jag longeringslinan för jag tänkte kanske att sadeln satt fel och gjorde ont men det gjorde ingen skillnad. vidrigt. viiiidrigt.
men jag tog in henne igen, och lät henne äta lite.

så satt jag i boxen lite med henne och gosade. så snäll är hon så hon gick till mig och gosa ner huvudet i mitt knä.
hon är allt som jag letat efter och lite till. jag ångrar inte en sekund att jag köpte henne. det är nog det bästa köpet jag gjort i hela mitt liv. allt som hänt bryr jag mig inte om, att hon är jobbig och unghästig skiter jag i. för med en äkta vän kan man gå genom eld och vatten. och jag älskar henne./amelie

finisen:


Kommentarer
Postat av: Gittan

Ja du gumman, det var en lite tjurig dag igår. Du mådde inte heller riktigt bra förstod jag.

Allt kändes lite fel och dessutom så regnade det ganska rejält.

Det kommer nog att bli bättre redan idag ska du se.

Carisma är lite trotsig just nu och vill helst bara skrutta runt men det kommer att bli bra!

2010-04-29 @ 07:52:12

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0