Kitty KKAANNOONN

Carisma är verkligen som hennes ursprungliga namn nu alltså! det finns inget som stoppar henne, jag säger bara: EXTREMT JOBBIG! Nejmen, alltså de första 15minuterna är allt, seriöst allt farligt och då kan man inte gå förbi tydligen, jag blev verkligen förbannad på henne!! Då fick hon ju gå ändå men då springer hon ju därifrån istället!

Iallafall går de sista alltid bra! Hon går ju jätte jätte fint då så jag fattar inte varför hon skall hålla på och fjanta sig då! Iallafall höll vi oss på stora C volten och körde alla möjliga lösgörande övningar som jag kunde komma på..
Det gick jätte bra det sista, men hon håller ju på det första så man blir helt crazy alltså! Men belönar mig gör hon när hon går som en riktig dressyrponny varje gång, även om det är det sista..

Även lite hopp och skutt idag då, men det var mest bakbenen som var i marken de första 15minuterna! :)


Men jag bryr mig inte så mycket egentligen, även om jag säger till henne otroligt mycket! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.
Ibland är hon som en liten jobbig envis barnunge, (kan vara för att hon är en men..) Jag är ju också det så jag skall bannemig vinna över henne så att hon fattar att det inte är lönt att slå med huvudet när det är jobbigt, för då blir det oftast ännu jobbigare och sen att inte vara rädd för allt! Hon är egentligen inte rädd, utan det är bara trotsåldern som sakta tar sig framåt!

Ni skall iallafall få bildbevis på hur fint hon kan gå, kanske imorgon om jag rider då! :)/amelie

Kommentarer

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0