Ridlektion för Annelie.

Hej! Jag red lektion igår för Annelie innan Emma skulle det :)
Det gick bra, vi tränade på att flytta undan skänkeln i volter och att hålla kvar handen på samma ställe även när hon håller på med huvudet. Annelie sa också att va vill få henne i balans, så att hon kan bygga muskler och orka gå under sig. Carisma blev sur, för hon orkar inte egentligen men vi jobbade ändå! Och hon gör så gott hon kan det vet jag. Det gick i etaper, ibland så gick hon faktiskt under sig och trampade bra med bakbenen. Men man får vara på henne hela tiden för att inte tappa traven då hon jobbar perfekt. Hon var jätte duktig iallafall även om det alltid kommer finnas saker att jobba på, men vi skulle bara få henne att gå nu i början. Vi tog pauser mellan traven så att hon fick vila lite och sträcka på sina muskler.

Annelie var jätte bra och sa vad jag skulle göra t.ex sänk handen, tummen högsta punkten osv..
Det är lätt att glömma ibland, så det är skönt att ha någon som säger till!

När Julia skulle komma in i paddocken så ville Carisma gå till henne. När vi var ungefär i slutet av stora volten så började Carisma backa och satte alla fyra benen rakt ner i marken. Men jag fick henne att gå framåt och även om hon gjorde det 1 gång till så vann jag över henne och sen gick hon så fint som hon aldrig någonsin har gått tror jag nästan! Hon gick så underbart och det kändes verkligen att hon var min och att hon lyssnade. Hon gick verkligen som hon skulle så Annelie sa att jag skulle släppa tyglarna sakta och lugnt och bara sitta lite. Även då håller hon på med huvudet men jag brydde mig inte om det. Det enda jag visste var att allt kommer ordna sig och att hon kommer gå så här hela tiden inom en kort period. Det är inte bara att sänka nacken, och jag kände att det var mer än så. Hon blev så varm så när hon kom in igen så tog mamma svampen på henne, och hon stod och tugga hela tiden. Carisma är så speciell, och så personlig.. Nu kan det bara bli bättre när jag har saker att träna på.

Idag så skall jag och Emma rida ut tillsammans. Men bara i skritt, iallafall jag :)
Jag skall tvätta Carismas grimma som ser ut som en lerhög och så skall jag smörja in tränset och sadeln.

Men nu skall jag snart äta lite lunch och sedan är det dax för att tvätta lerhög grimman, för tränset och sadeln är borta i stallet och jag orkar inte åka och hämta dom... tror jag iallafall :)



(Gammal bild, det ser ni på tränset)

Mamma kanske kan ta lite kort sen.. Vi får se! :)

Ha en fin dag och ta vara på solen när den är framme,
Amelie

Kommentarer
Postat av: helen

Hej jag är jätteglad att allt känns fint..kram

2010-04-09 @ 11:50:15

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0