carisma igår :)

Hejsan! Först och främst vill jag säga tack till Annelie som hjälpte mig igår!

Carisma började med att vara spänd och hoppig, och ville helst springa tusen miljoner varv.
Men jag ville inte pressa det eftersom att jag aldrig ridigt henne på det sättet som jag gjorde igår.
Men jag låg på henne som en liten mygga i paddocken, och så sur hon var!
Fast hon tyckte att det var kul också, att springa lite :)
Under hela tiden så ville hon gå fint och hon sökte sig faktiskt ner!
Men varje gång hon började gå iallafall lite under sig, så började hon skaka en massa på huvudet!
Haha, hon orkar inte än, men hon vill så gärna försöka och göra rätt så hon blir så sur på sig själv!
Hon är världens bästa häst, och det börjar kännas att hon är min egen nu! :)
När vi ridit klart i trav och så, ledde jag henne runt i paddocken för att Emma skulle galoppera och Carisma var ju färdig för dagen, så jag gick några varv i båda hållen.

Idag skall vi också rida lite, Emma och jag med våra älskade ponnysar! :)
Får se hur det känns, och hur pigg hon är.. då kanske det blir ett litet steg i galopp :)

Have a real nice day!

Amelie

Kommentarer
Postat av: Gittan

Puss på Dig! Nu kan det bara bli bättre vet Du väl. Envishet och tålamod och våga rid din ponny framåt så kommer hon att lugna sig....Ni är så fina tillsammans!

2010-03-30 @ 15:19:40

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0