charisma ♥

BILDER KOMMER IMORGON PUNKT SLUT.
Nu är det färdigt med velandet, imorgon kommer bilderna.

Och jag kanske skulle berätta.. Att Charisma är skadad, det är inget allvarligt.. Men hon blev livrädd för en snöhög... och sen så ville hon därifrån, så hon sprang så fort hon kunde ifrån den.. Men det var bara det att det stod en bil, men snövallar på båda sidorna... Så hon bestämde sig att hoppa över bilen. Hon fick ett sår på knät, och några få skrubbsår, men annars är hon hel och glad och mer underbar än någonsin.

Och imorse när jag berättade detta för ett par personer (inga namn näms) så sa de att inga hästar gör såhär..
Och jag blev jätteledsen, för charisma menade inget illa.. Men mamma pratade med Agria, och det är 4 snarlika olyckor som denna under denna vintern, bara i älvsborg.. så alla kan säga va det vill, jag älskar charisma och jag kommer inte sluta bara för att ni tror att hon är dum i huvudet. Hon var rädd. Det är inte rätt att dömma henne efter detta heller. Så säg vad ni vill, jag står fast vid min åsikt och jag lämnar aldrig min häst. aldrig.

/ Amelie

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej min stumpa.



Man behöver inte bry sig om vad andra tycker...har man inte sett en rädd häst som skenar så vet man inte att allt kan hända. Så stå fast vid Din känsla, vi vet att Charisma är en underbar liten häst och att det som hände bara var en väldigt otrevlig olycka. Hon mår ju mycket bättre nu när det inte gör så ont längre och idag var hon ju jättego och glad igen.

Allt kommer att bli bra!!! kram!

2010-03-08 @ 20:02:41
Postat av: helen

heeej -- hästar är flyk djur och på främmande platser men nya kompisar blir allt mycket värre .. så de som sa att hästar inte gör så vet inte mycket .. det var bara en dum olycka som inte kommer att hända igen för nu blir du o Carisma bästisar och inget blir läskigt då ..kram kram

2010-03-12 @ 15:49:19
Postat av: josefina

om du menar att jag och ella reagerade?

jo att jag trodde först att du typ sa att en bil stod i backen och då trodde jag du mena du vet där dom har hundar som skäller? aa så ja trodde bilen stog stilla (asså parkerad.) men sen fatta ja att den hade stannat mitt i backen och liksom då finns det ju inget att göra?

hon blev la skit rädd lr dt skulle i varje fall tuff blivit .

aa såå hon ää fullt normal häst<3

ellr ja lite finare en vissa bara :)

2010-03-13 @ 17:36:21
URL: http://broderdanielfreak.blogg.se/

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0