Dressyrträning

Vid sju tiden idag så dressyrtränade jag i paddocken med Julia för Annelie! Och gud så duktig Julia var idag! ;D
Är supernöjd!
Vi tränade med att mjuka upp henne och få bjudning framåt och att få bra galoppfattningar, och vad bra det gick!
Julia lyssnade jättebra och jobbade riktigt bra, men ibland försökte hon allt att fuska, men så är det. Lite jävelskap är ju bara kul, bara det inte blir för mkt ;P
Hon jobbade riktigt fint i form och vi tränade dessutom på att få mjuka övergångar. Vilket gick bra, då hon mjukt landade in i traven med bibehållen form när vi tränade på det. :D Hon hade även bra bjudning framåt och hon var villig och jag blev riktigt nöjd :D
Sedan när vi skulle fatta galopp så var hon lite busig i början, så blev lite slarvigt och blev "snabba benen" efter galoppen. Men när vi snabbt fick tillbaka formen igen så fortsatte vi med galoppen, blev riktigt bra tillslut och hon jobbade då i en bra fin form i alla gångarter! :D
Så jag är verkligen supernöjd med min plupp ♥

Blev även en film, som Amelie lägger upp såsmåningom. Var i början av galoppen, när det blev lite slarvigt, men va sjutton, bara att träna på! :D

Dessutom så sa Annelie att hon trodde att Julia kanske skulle passa som fälttävlansponny! Snacka om att jag blev glad eller, precis vad jag har tänkt på att testa med Julia. Vem vet, kanske detta blir en liten sådan plupp i framtiden? ;D ♥

Imorgon blir Julia besiktigad vid 9 tiden och dessutom ska Julia få en rejäl dusch imorgon, blir super! :D

Ha det super,



Kommentarer

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0