svar till melody-madonna



Hej Melody-Madonna!
Jag kommer bara svara för mig nu, Emma får svara senare eller så :)

Iallafall är Carisma ca 150cm i mankhöjd :)
Hon är 5år och fyller 6 nästa år :)
Jag kommer antagligen inrikta mig på hoppning :)
Jag och Emma? Ja, det är vi :)
Och vi har varit det sedan typ ettan eller tvåan så vi har varit det isåfall ca 6-7år :)

Det som är viktigast i ridningen är att hästen funkar för framåtdrivande och förhållande hjälper, så att den aktiverar sina bakben. Det är en lösgörande övning i sig.
Men när det funkar kan man göra öppna, sluta, skänkelvikning, åttor, serpentiner, volter osv.
Men en viktig lösgörande övning är uppvärmningen. Det är viktigt att tänka på att göra nya saker med hästen så att den sätter igång hjärnan samtidigt som den värmer musklerna.
Rid olika ridvägar och linjer, det är det smartaste du kan göra.
Så mitt tips är att man inte skall rida på fyrkanten hela tiden :)
Hoppas du fick svar på det du ville :)

Kram Amelie

Kommentarer
Postat av: melody-madonna

tack så gladans mycket för tipsen amelie!

det hjälpte X')

ska fortsätta läsa eran blogg och tipsa alla mina kompisar om den! X'P fortsätt skriv! :)

2010-05-03 @ 19:08:10

Har du en åsikt? skriv den här!

Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

Din epost: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0